تبلیغات
مرکز پایان نامه های دانشجویی هوپاد - بهینه سازی میل لنگ موتور تک سیلندر چهار زمانه با توجه به بارگذاری دینامیکی به منظور بهبود عمر خستگی و کاهش وزن میل لنگ
 
مرکز پایان نامه های دانشجویی هوپاد
ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی
درباره وبلاگ


دانلود پایان نامه، پروژه و مقاله دانشجویی

مدیر وبلاگ : هوپاد رایانه
مطالب اخیر
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه

کیده

اهداف اصلی انجام این تحقیق کاهش وزن و هزینه های تولید و نیز بهبود استحکام میل لنگ فولاد آهنگری است. برای کاهش این هزینه ها و انجام تحقیقی دقیق و کاربردی از تحلیل المان محدود، آنالیز بارگذاری دینامیکی، آنالیز المان محدود تنش و بهینه سازی استفاده کرده ایم.

شبیه سازی دینامیکی بر روی هر دو میل لنگ چدنی و فولاد آهنگری یک موتور تک سیلندر چهارزمانه انجام گرفت. جهت تعیین تغییرات تنش نقاط بحرانی از آنالیز المان محدود استفاده شد. همچنین آنالیز به صورت تحلیلی انجام شده و نتایج توسط شبیه سازی در نرم افزار آدامز مورد تایید قرار گرفت. نتایج نشانگر اعمال بار گسترده به یاتاقان پین میل لنگ است. به منظور اعمال این بار به مدل المان محدود از نرم افزار آباکوس استفاده و شرایط مرزی با توجه به شرایط عملیاتی موتور تعیین شد. آنالیز در سرعت های مختلف موتور انجام گرفت.

آنالیز فوق در بهینه سازی میل لنگ فولاد آهنگری استفاده شد. محدودیت های مختلف در بحث بهینه سازی از جمله بهینه سازی هندسی، فولاد جایگزین، اصلاح فرآیند تولید، امکان سنجی فنی و برآورد هزینه های تولید مورد بررسی قرار گرفت. با استفاده از فولادهای میکروآلیاژی علاوه بر کاهش 18% وزن میل لنگ، افزایش استحکام خستگی و کاهش هزینه های تولید میل لنگ بدون تغییر هندسه شاتون و یا بلوک موتور مشاهده شد. کاهش وزن میل لنگ تا 26% با تغییرات جزئی یاتاقان اصلی و بلوک موتور میسر شد.

واژگان کلیدی: میل لنگ، بهینه سازی، عمر خستگی، باردینامیکی، آنالیز تنش، مدل المان محدود، بار دینامیکی، فولاد میکروآلیاژی، تنش پسماند فشاری

مقدمه
میل لنگ از اجزای پیچیده داخل موتور است كه جابجایی لغزشی پیستون را به حركت دورانی تبدیل می كند. از آنجا كه میل لنگ تعداد سیکل های زیادی را در طول عمر خود تجربه می كند، عملکرد خستگی و استحکام این قطعه بسیار حائز اهمیت است. پس از انجام آنالیز و تعیین مقدار و محل اعمال بارهای بحرانی، تنش های بدست آمده با توجه به بارگذاری دینامیکی و اصل برهم نهی بر میل لنگ اعمال می گردد. در این فصل برای ایجاد پایه مستحکمی در انجام این تحقیق، ابتدا عملکرد میل لنگ در موتور های احتراق داخلی به طور خلاصه مورد بررسی قرار می گیرد. سپس به بررسی مواد و فرآیند های تولید میل لنگ شامل فرآیندهای آهنگری و ریخته گری می پردازیم. در قسمت بعدی شرایط عملیاتی و شکست میل لنگ را بررسی می نماییم و در نهایت موضوع تحقیق پایان نامه، انگیزه، هدف و روند انجام تحقیق بطور خلاصه ارائه می شود


دریافت فایل





نوع مطلب :
برچسب ها : میل لنگ موتور تک سیلندر، بارگذاری دینامیکی، بهینه سازی میل لنگ،
لینک های مرتبط :

       نظرات
چهارشنبه 8 شهریور 1396
هوپاد رایانه
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر