تبلیغات
مرکز پایان نامه های دانشجویی هوپاد - پایان نامه تاثیر سرعت قطار بین ایستگاه های راه آهن در مناطق کوهستانی برای تعیین طول بهینه مسیر
 
مرکز پایان نامه های دانشجویی هوپاد
ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی
درباره وبلاگ


دانلود پایان نامه، پروژه و مقاله دانشجویی

مدیر وبلاگ : هوپاد رایانه
مطالب اخیر
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه

چکیده :
مسأله تعیین نشیب و فراز در راه آهن دارای اهمیت بسیاری است چرا که بواسطه آن علاوه بر
هزینه های ساخت، مسائل بهره برداری در راه آهن مانند میزان تناژ عبوری، رسیدن به ظرفیت مورد نیاز
سالانه، میزان استهلاك ناوگان و خط، مصرف سوخت و ... تحت تاثیر قرار میگیرد. در این خصوص یافتن
مدلی که بتوان از طریق آن شیب بهینه یك مسیر را در هنگام طراحی تعیین نمود، دارای اهمیت به
سزایی است. در این تحقیق با طرح مساله شیب طولی در راه آهن و تاثیر آن بر هزینه های ساخت و بهره
برداری به حل مساله بهینه سازی مسیر قائم در راه اهن پرداخته شده است. در طراحی یك مسیر راه
آهن ممکن است صدها نوع هزینه متفاوت و نیز تعداد وسیعی ملزومات و محدودیت های طراحی وجود
داشته باشد که بایستی آنها را تامین نمود. در حالیکه در این تحقیق کمی سازی تمامی هزینه ها و
فرموله کردن تمامی فاکتورهای طراحی مطرح نیست و البته تنها اقلام هزینه های اصلی و عوامل مهم
طراحی مد نظر قرار میگیرد. مخارج مربوط به دوران ساخت از طریق مدلسازی ریاضی مسیر و الگوریتم
های مربوط به آن بیان شده اند. محاسبه و فرمول بندی مخارج بهره برداری بطور غیر مستقیم و با
کنکاش در نحوه تاثیر شیب طولی بر پارامترهای بهره برداری بطور غیر مستقیم و با کنکاش در نحوه
تاثیر شیب طولی بر پارامترهای بهره برداری و مکانسیم حرکت حاصل شده است. طراحی متدهایی نظیر
الگوریتم شبیه ساز حرکت در همین راستا بوده است. حل تابع هدف تنها از روش هایی جستجوی
مستقیم امکان پذیر است چرا که بدون تعیین فرم هندسی مسیر قائم نمی توان هزینه های آنرا محاسبه
کرد. بدین منظور از الگوریتم های فرا ابتکاری و هوشمند نظیر الگوریتم ژنتیك جهت حل آن استفاده
شده است. بر این اساس و به کمك الگوریتم های طرح شده برنامه ای طراحی گردیده است که فرم
هندسی مسیر قائم بهینه را ارائه میدهد. از جمله خروجی های دیگر این برنامه رسم پروفیل های سرعت
و زمان سیر ئو به تبع آن محاسبه ظرفیت، تعیین کل نیروی کشش یا ترمز در حرکت یا رام قطار در
مسیر مورد نظر و تعیین محل های ترمزگیری میباشد کارایی الگوریتم و برنامه طراحی شده برای بخشی
از محور تبریز- مراغه مورد ارزیابی قرار گرفته است که نتایج آن انطباق خوبی با مسیر طرح شده توسط
مشاوران نشان می دهد





نوع مطلب :
برچسب ها : ایستگاه های راه آهن،
لینک های مرتبط :

       نظرات
یکشنبه 29 مرداد 1396
هوپاد رایانه
چهارشنبه 8 شهریور 1396 10:55 ق.ظ
What's up, constantly i used to check webpage posts here early in the daylight, for the reason that
i enjoy to gain knowledge of more and more.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر