تبلیغات
مرکز پایان نامه های دانشجویی هوپاد - نقش رسانه ها در مواجهه با مدیریت بحران
 
مرکز پایان نامه های دانشجویی هوپاد
ارائه پایان نامه،پروژه، مقاله، تحقیق، پاورپوینت در تمامی رشته ها و پروژه های برنامه نویسی
درباره وبلاگ


دانلود پایان نامه، پروژه و مقاله دانشجویی

مدیر وبلاگ : هوپاد رایانه
مطالب اخیر
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه

فروشگاه اینترنتی هوپاد رایانه

مقدمه

رسانه‌ها در زندگی بشر نقش بی‌دلیلی ایفا می‌کنند.به ویژه وسایل نوین ارتباطی مانند روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون و اینترنت که با گزارش وقایع و رویـ‌دادهای مـحیط زندگی‌ و بررسی‌ و بیان‌‌ اندیشه‌ها و عقاید انسانی در مورد‌ توسعه‌ و تحکیم‌ مراودت اجتماعی و بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ افراد نقش بسیار مهمی دارند.با توجه به این که زندگی بشر مـالامال از‌ وقـایع‌ و رویـ‌دادهای‌ تلخ و شیرین است؛جرم و جـنایت، شـورش‌ها،جـشن‌ها،بحران‌های‌ اقتصادی‌ و اجتماعی، تظاهرات، اعتصابات، جنگ‌ها، سیل و توفان و ...برخی جنبه مادی و بعضی دیگر مانند اطلاعیه‌های سیاسی،جنگ احزاب، میتینگ‌ها و... جنبه‌ مـعنوی‌ دارد‌.ایـن‌ وقـایع به هرحال خوب یا بد،خوشحال‌کننده یا تـراژدیک بـاید‌ به اطلاع عموم‌ مردم برسد و رسانه نقش مهمی در این زمینه دارند.

خطرخیزی کشور ایران به لحاظ شرایط اقلیمی و جغرافیایی خاص بر کسی پوشیده نیست و همانگونه که آمارها و تحقیقات نشان داده اند، ایران جزء ده کشور نخست بلاخیز دنیا است. تا کنون کشور ما بر اثر وقوع بلایای طبیعی متحمل خسارات و هزینه های اقتصادی و اجتماعی فراوانی بوده است. ازاین رو، داشتن مدیریت بحران قوی در کشور و تعامل با رسانه ها، به منزل هی ابزاری مهم، ضروری است. امروزه رسانه های جمعی به اجزای جدایی ناپذیر بحران ها مبدل شده اند و برخی حتی بر این عقیده اند که هر موضوع زمانی به بحران تبدیل می شود که در کانون توجه رسانه ها قرار گیرد. بسیاری از محققان و صاحب نظران بحران نقش دوگانه ی رسانه ها را در بحران زدایی و بحران زایی واقعیتی آشکار و انکارناپذیر می دانند و معتقدند که رسانه ها می توانند هم ابزاری در خدمت بحران زدایی و کاهش آثار آن باشند و هم وسیله ای در خدمت بحران سازی و تشدید بحران. در مقابل عده ای نیز بر این باورند که محدود دیدن نقش رسانه ها به دلیل بحران زایی یا بحران زدایی صحیح نیست. برخی مواقع ممکن است رسانه ها در ایجاد بحران، ازجمله بحرا ن های طبیعی، نقشی نداشته باشند و فقط بر اساس مأموریت و رسالت رسانه ای خود نقش انعکاسی داشته باشند و صرفاً اطلاع رسانی کنند






نوع مطلب :
برچسب ها : مواجهه با مدیریت بحران،
لینک های مرتبط :

       نظرات
سه شنبه 14 دی 1395
هوپاد رایانه
سه شنبه 29 فروردین 1396 07:52 ب.ظ
Way cool! Some very valid points! I appreciate you writing this article and also the rest of
the website is extremely good.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر